بازاریابی محتوایی: چه آینده ای انتظارش را می کشد؟
بازاریابی محتوایی: چه آینده ای انتظارش را می کشد؟
سه شنبه 9 ارديبهشت 1399 ساعت 16:31 | بازدید : 208 | نویسنده : حامد محمودی | ( نظرات )

 

بازاریابی محتوایی: چه آینده ای انتظارش را می کشد؟

 

امروزه، یکی از بخش های عمده فرآیند کمپین تبلیغاتی برای بازاریابی دیجیتال، بخشی است که به شکل دستی انجام می شود. به این معنی که این بخش شامل تحقیق برای کلمات کلیدی مناسب و همچنین برنامه ریزی برای تولید محتوا و فرستادن ایمیل ها و غیره است که می توان گفت تمام این بخش به شکل دستی انجام می گیرد. اگرچه،  امروزه استفاده از تکنیک هایی که برای کار از هوش مصنوعی استفاده می کنند روز به روز فراگیرتر شده است و بنابراین احتمال می رود که در آینده ای نه چندان دور (با توجه به پیشرفت شگرفی که استفاده از تکنولوژی هوش مصنوعی دارد) ممکن است کار به جایی برسد که بخش عظیمی از این کارها هم توسط ماشین ها انجام بگیرد.

بنابراین بکارگیری تکنیک هوش مصنوعی در کار به بازاریابان امکان دسترسی داشتن به تحلیل های دقیق تر را می دهد و همچنین به آنها این امکان را می دهد که دیدگاه های وسیع تری را نسبت به تحلیل ها و اطلاعات مربوط با مشتریان داشته باشند. معرفی شدن تکنولوژی هوش مصنوعی به حوزه بازاریابی بدون تردید منجر می شود که آن ها بتوانند امکانات بهتر و بیشتری برای کارشان داشته باشند و بتوانند بر روی مواردی تمرکز کنند که ارزش تجارتشان را بالا می برد و عملکردشان را بهتر می کند و مشکلاتشان را کمتر می گرداند.

البته همان طور که در بالا نیز اشاره شد؛ این "اتوماسیون بازاریابی" که بازاریابان محتوایی از آن استفاده می کنند؛ هنوز هم خیلی حالت "اتوماتیک" ندارد و در اصل هنوز حالت اصطلاحا "دستی" دارد. ولی بخش اتوماتیک آن در صرفه جویی در زمان، افزایش بازدهی و بهره وری کمک شایانی به بازاریابان می کند و میزان عملکرد آن ها را نیز افزایش می دهد.  اکنون بیایید یک مثال حقیقی را بزنیم که در آن تغییرات انقلابی با اختراع پلتفرم های ویدیویی ایجاد شده است.

پلتفرم ویدیویی نتفلیکس Netflix محتوای ویدیویی و برنامه های تفریحاتی ایجاد می کند. این برنامه های تفریحاتی و محتوای ویدیویی را بر اساس میزان بازدیدکنندگان و پیش فرض ها و به طور کلی داده هایی که از بازدیدکنندگان (که در این جا مشتریان هستند) فراهم می کند. در حقیقت در نتفیلکس، ویدیوها و محتواهای ویدیویی و برنامه های ویدیویی که برای مشتریان اجرا می شوند؛ بر اساس موقعیت جغرافیایی آنها، سن و سالی که دارند، جنسیت آنها و بسیاری از پارامترهای دیگری که دارند مورد استفاده قرار می گیرد. چنین وضعیتی به دلیل این است که نتفیلکس برای تحلیل کردن داده های مربوط به مشتریانش از تکنیک یادگیری ماشینی استفاده کرده است.

 

 

به عبارت دیگر 75 درصد از آن چه که مشتریان در وب سایت نتفلیکس می بینند؛ بوسیله یک سیستم پیچیده ای ایجاد شده است که بر اساس داده هایی قرار گرفته است که مربوط به همان مشتریان می باشد. البته همان طور که اشاره شد در نتفلیکس از روش یادگیری ماشینی برای کار استفاده می شود ولی در زمانی که از روش هایی مانند روش هوش مصنوعی هم استفاده می شود نیز، مانند همین سیستم نتیجه های مناسبی ایجاد می گردد. در آینده ای نزدیک، قرار است موضوعاتی مانند این موضوع را زیاد ببینیم!

همان طور که در گذشته اشاره کردیم؛ بازاریابی محتوایی در این سال های اخیر شدیدا تحت تاثیر انقلاب هوش مصنوعی قرار گرفته است. در این سال های سیستم بازاریابی محتوایی تغییر کرده است و بنابراین به طور کلی استفاده از "داده های بزرگ " یا Big Data برای مقاصد تحلیلی مفهوم دیگری (و بسیار بسیار گسترده تری) پیدا کرده است. پیش بینی می شود که بر اساس روندهای جدیدی که بازار دارد به آن سمت ها می رود؛ "علم داده ها" در آینده به طرز شگفت انگیزی باعث می شود که شیوه مدیریت تجارت ها تغییر کند.به این دلیل که یکی از مهم ترین بخش های مدیریتی در هر شرکت و تجارتی بخش مدیریت بازاریابی می باشد و این بخش ارتباط مستقیمی با بازاریابی محتوایی دارد وبنابراین در صورتی که علم داده ها بتواند بازاریابی محتوایی را دچار تغییراتی این چنین عظیم و گسترده بکند؛ می تواند مدیریت تجارت ها و سازمان ها را به کلی زیر و رو کند.

در صورتی که بخواهیم یک مثال کاملا معتبر بزنیم برای این که چهره در حال تغییر بازاریابی دیجیتال را مشخص نماییم؛ می توانیم به شبکه اجتماعی فیسبوک اشاره نماییم. فیسبوک (که تنها کمی بیشتر از یک دهه است که از بوجود آمدنش می گذرد!) به طور کلی در حال تغییر دادن بسیاری از شیوه ها در بازاریابی می باشد. امروزه استفاده از فیسبوک توانایی های یادگیری به "موتور پرداز زبان هوش مصنوعی" داده است که بسیار شبیه به دقتی است که انسان در صحبت کردن دارد و به راحتی این موتور می تواند با انسان ها ارتباط برقرار کند. موتور مذکور در چت بوت های پیغام دهنده به منظور برآورده کردن نیازهای کاربران و پر کردن بخش اخبار آن ها و همچنین انجام کارهایی مانند شناسایی صورت از طریق تصاویری که به روز رسانی شده اند مورد استفاده قرار می گیرد.

همچنین شرکت NBCUniversal از تکنولوژی هوش مصنوعی استفاده می کند تا محتوای هوشمند (intelligent content) تولید کند و همچنین از آن برای تشخیص "اتوماتیک" محتوای ویدیویی (مثلا این که داده های مربوط به چه کسی در یک صحنه وجود دارد؛ در این صحنه چه اتفاقاتی می افتد، چه حرف هایی گفته می شود و غیره) مورد استفاده قرار می گیرد.

همچنین شرکت Next Insurance نیز از تکنولوژی هوش مصنوعی برای پروسه های کاری خودش استفاده می کند و بیان کرده است که استفاده از این تکنولوژی 99.9 درصد قابل اطمینان می باشد و به آن ها این امکان را می دهد که کارشان را آسان تر انجام دهند.

شرکت Spotify از تکنولوژی هوش مصنوعی برای پیشنهاد موسیقی های مختلف به کاربران و مشتریان استفاده می کند. همچنین شرکت اپل نیز برای Siri از آن استفاده می کند و همچنین بسیاری از خرده فروشی های آنلاین از آن برای بهتر کردن تجربیات کاربری برای مشتریانشان استفاده می کنند.

همان طور که می دانید، هوش مصنوعی در حال تغییر دادن صنعت بازاریابی است و همه چیز چند سال است که دچار تغییر و تحول شده است. این تغییر و تحول در حال ادامه پیدا کردن می باشد و در آینده ای بسیار نزدیک تر از آن چه که ما فرض می کنیم؛ این اتفاقات خواهند افتاد. هوش مصنوعی برای تجارت ها فرصت فوق العاده ای ایجاد می کند که بتوانند با بهره گیری از ابزارهایی که در اختیارشان قرار می دهند؛ کارشان را با کیفیت بسیار بالاتری انجام دهند. استفاده از تکنیک هوش مصنوعی در آینده بازاریابی محتوایی به شکلی است که استفاده از آن بیشتر و بیشتر می شود و کار به جایی می رسد که در آینده ای نه چندان دور دیگر هیچ تجارتی نمی تواند بدون هوش مصنوعی دوام بیاورد!




|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








منوی کاربری


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
نویسندگان
آخرین مطالب
خبرنامه
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



دیگر موارد
چت باکس

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)
تبادل لینک هوشمند

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان بازاریابی و فروش و آدرس bazaryabi-forosh.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






آمار وب سایت

آمار مطالب

:: کل مطالب : 154
:: کل نظرات : 0

آمار کاربران

:: افراد آنلاین : 1
:: تعداد اعضا : 1

کاربران آنلاین


آمار بازدید

:: بازدید امروز : 165
:: باردید دیروز : 26
:: بازدید هفته : 191
:: بازدید ماه : 165
:: بازدید سال : 1372
:: بازدید کلی : 5872